دسته‌بندی نشده

قیمت فلاسک چای

درباره قیمت فلاسک چای

فلاسک مورد نظرم را از کجا و چه قیمت بخرم 

به نظر شما بهترین خرید با توجه به چه آیتم هایی انجام می گیرد ؟ آیا مکان و زمان بر قیمت فلاسک چای اثر دارد ؟ قیمت فلاکس چقدر برای شما اهمیت دارد ؟ واقیت این است که قیمت فلاسک نیز مانند تمام کالاها ویا حداقل درباره اکثر آنها برای افراد متفاوت است . اما اگرفروشهای فلاسک را با نگاه ویژه نگاه کنیم ، و یا به درخواست های مشتریان توجه نماییم ، به ظرافتهای موضوع پی میبریم . بیشتر خریداران ، وقتی به سایت و یا فروشنده مراجعه میکنند ، اولین درخواستشان این است :

فلاسک قیمت مناسب می خوام که خوب هم باشه ” این یعنی خریدار اگرچه قیمت فلاسک را میپرسد اما علاوه بر قیمت فلاسک ، کیفیت آن را هم مد نظر قرار میدهد . اکنون ببینیم قیمت فلاکس به چه عواملی بستگی دارد . ابتدا در یک جمله کلی لازم است بدانیم قیمت فلاکس به همه چیز یعنی به عاملی که جزو هزینه تولید باشد بستگی دارد . در اینجا مواردی را بررسی میکنیم :     

 الف) مشخصات ظاهری و قیمت فلاسک چای  :

با نظر به تقسیم بندی انواع فلاسک ، قیمت فلاسک هم می تواند متفاوت باشد . مثلا برای تولید فلاکسهای شیشه دار، نیاز به شیشه دوجداره عایق بندی شده ، و بدنه فلاسک میباشد . بدنه فلاسک از قطعات مختلفی ساخته شده است که هر قطعه بطور جداگانه طراحی شده و تنوع و تفاوت دارد . هر کدام از اینها خودش یک بخش اثر گذار در قیمت فلاکس است . از آنجا که اندازه فلاسکها هم تنوع دارد ، این تفاوت ، در قیمت فلاسک های شیشه دار ، کاملا موثر است .

در فلاسکهای بدون شیشه یا تمام استیل ، همانطورکه از نامشان پیداست ، داخل و بیرون آنها از ورق استیل است . این ورقهای استیل باید حتما ضد زنگ باشند ، چون دائما با آب ، تماس دارند .هردو نوع فلاسک ، شیشه دار یا بدون شیشه ، دارای نمونه ها ، سایزها و شکلهای مختلفی هستند . این تفاوتها ، میتواند در میزان مواد مصرفی به کار رفته در ساخت ، هزینه طراحی و هزینه های دیگر تاثیر گذار بوده و به تبع آن قیمت فلاسک از این منظر، کاملا متنوع است .

 ب) مواد اولیه و قیمت فلاسک چای :

تاثیر مواد اولیه ، در قیمت فلاکس بر هیچکس پوشیده نیست . و این چیزی است که در مورد کلیه تولیدات ، در تمام جهان ، مطرح است . مهمترین و کلیدی ترین عوامل در هر گونه تولید ، اعم از صنعتی ، غذایی ، دارویی ، کشاورزی و …. مواد اولیه میباشد . مواد اولیه درتولید ، کیفیت و نهایتا در قیمت فلاکس تاثیری کاملا مشهود دارد . درست است که به طورکلی ، فلاکسها را به دو نوع شیشه دار و بدون شیشه تقسیم کردیم اما درهرکدام از این دو بخش ، مواد اولیه در قیمت فلاسک تاثیر بسزایی دارد . کیفیت مواد اولیه و مقدار مواد اولیه مصرف شده ، در کیفیت و قیمت فلاکس ، نقش اول را دارد . وقتی شما در حال خرید فلاکس هستید ، در بسیاری از موارد ، از فروشنده ، تقاضای ” فلاسک خوب ” دارید . وقتی صحبت از” جنس خوب ” میشود ، علاوه بر ساخت ، مواد اولیه نیز ، مورد نظر است .

یک مثال :

مثلا  فلاسک شیشه دار دارای بدنه پلاستیک را در نظر بگیرید . اگر شیشه فلاسک ، به طور صحیح ، با مواد اولیه خوب ، ساخته شود ، درکیفیت و درقیمت فلاکس ، اثرمستقیم میگذارد . در اینجا شیشه فلاکس ، دوام بیشتری دارد وعایق بندی خود را بیشتر و بهتر حفظ میکند . اگر به بدنه پلاستیکی فلاسک نگاه کنید براحتی قابل تشخیص است که با مواد اولیه با کیفیت درست شده یا نه . دربسیاری از موارد ، در حالیکه مشتری قصد خرید فلاسک ارزان قیمت را دارد ناگهان با مشاهده فلاکس با کیفیت ، اولویت خرید خود را تغییرمیدهد و بدون توجه به قیمت فلاسک ، هزینه بیشتری کرده و جنس بهتر را میخرد .

 درفلاکسهای بدون شیشه هم به همین صورت است . مثلا هرچه جنس استیل به کاررفته ، خالص تر و مرغوبتر باشد و قطر ورق استیل تا اندازه ای ، ضخیم تر باشد و ساخت آن توسط یک شرکت معتبرانجام شده باشد ، محصول باکیفیت تری خواهیم داشت که در اینصورت ، قیمت فلاکس هم بالاتر خواهد بود ولی ارزشش را دارد . تاکید میکنیم برای خرید فلاسکهای بدون شیشه ، کیفیت فلاسک را در نظر بگیرید نه قیمت آن را . چرا ؟ چون فلاکس بدون شیشه حتما باید با کیفیت باشد و فقط در اینصورت اگر چه قیمت  فلاکس بالاتر خواهد بود ،  ولی به نفع شماست و اگر به دنبال فلاکس بدون شیشه ی ارزان باشید قطعا ضررمیکنید . پس فلاکس بدون شیشه را یا با کیفیت بالا بخرید و یا ازخرید آن صرفنظر کنید

ج) هزینه های تولید و قیمت فلاسک چای :

هزینه های تولید یکی از مسائلی است که تاثیر مستقیم درتولید هر محصول دارد . هزینه های تولید شامل هزینه های ثابت و متغیر میشود . از جزئی ترین هزینه های لازم برای ساخت کارگاه و کارخانه تا هزینه های آب و برق و تعمیرات و حقوق و دستمزد و بیمه و ….. ، همگی در قیمت تمام شده کالا دخیل هستند . دلیل گرانی محصولات به دلیل افزایش قیمت انرژی و حقوق کارگران ، همین است . البته قیمت مواد اولیه هم بسیار اثر گذاراست که توضیحات لازم در آن موضوع  داده شد . در صورتیکه مقدار و یا قیمت هریک از موارد موثردر تولید را بتوان کاهش داد ، قیمت فلاسک میتواند کاهش پیدا کند و بر عکس اگرقیمت ومقدارمصرف هر چیز در تولید ، افزایش یابد ، قیمت فلاسک هم با افزایش همراه خواهد بود .

اکنون میتوانیم دلیل اخراج و بیکارشدن کارگران دربعضی از شرکتها و کارخانجات که به دلیل افزایش دستمزدها یا مواد اولیه ویا افزایش قیمت انرژی ، اتفاق می افتد را بدانیم . به هر حال قیمت فلاسک به شدت به هزینه های تولید بستگی دارد

د) مارک تجاری ، کیفیت تولید و قیمت فلاسک چای :

 آیا مارک یا برند تجاری تاثیری در قیمت فلاکس دارد ؟ اگر یک برند تجاری جدید بخواهد وارد تولید شود اولین کاری که برای توان رقابت و شناساندن خود به بازار مصرف باید انجام دهد ، تولید با کیفیت بالا و قیمت مناسب است . گر چه بعضی از تولید کنندگان بعد از شناخته شدن ، کیفیت خود را پایین می آورند تا به اصطلاح سود بیشتری ببرند اما این کاربیشتر به ضرر آنان تمام شده و اعتبار آنان را پایین می آورد .  

زیاد مشاهده میشود که خریدار میپرسد : فلان کالا را دارید ؟ وبجای نوع  و نام کالا مارک آنرا نام می برد . یعنی خریدار به این مارک یا برند تجاری ، اعتماد کامل دارد . بله وقتی تولید کنندگان علاوه بر سود خود ، نسبت به رضایت مشتری هم تعهد داشته باشند و در بهره ای که میبرند مردم را شریک خود بدانند ،  تولیداتشان با استقبال مردم مواجه شده و سود کافی و تمام هزینه ها به آنها برمیگردد وعلاوه برآن مهمترین موضوع ، اعتماد مشتری به آنهاست که باعث کسب اعتبار برای کارخانه یا شرکت میشود و هرجا نام مارک یا برند تولیدکننده شنیده یا دیده شود ، همه با نگاه مثبت ، وبا خیال راحت آنرا می پذیرند . از طرف دیگر، مشتری به صاحب تولید سود رسانده و خود نیز از این خرید سود برده است .        

ه) سلیقه واستقبال مشتری و قیمت فلاسک چای :

طراحی هر کالا ، از مهمترین و حساس ترین مراحل تولید میباشد . طراحی شامل ظاهر و شکل فلاسک ،  قطعات مختلف و حتی رنگ آن میشود . یا به عنوان مثال چگونگی عملکرد درب فلاسک ، که میتواند پیچی یا کلیدی باشد . دربهای کلیدی دارای تنوع زیاد از لحاظ نوع عملکرد و طرح ظاهری است . دربها هم انواع واشردار و بدون واشر دارد ، واشرها هم خودش انواع مختلف دارد و……. خلاصه تمام آیتم های دخیل درطراحی محصول ، در قیمت فلاسک تاثیر دارد . همه ما متوجه هستیم که کل مبحث تولید ، دوسر دارد . یک سر آن محصول است و یک سر آن فروش . یعنی اگر هر نوع محصولی به هر صورت تولید شده  و آماده و محیا باشد ، تازه کار تولید کننده آغاز میشود . زیرا تا  محصولات تولید شده  به فروش نرسد ، انگار که هیچ کاری انجام نشده است . چون تا این زمان فقط نقدینگی ، تبدیل به کالا شده و در انبار مانده است .

چه باید کرد ؟

پس حرکت اصلی ما الان شروع میشود و آن حرکت ، فروش تولیدات است . شاید وجود دفتر فروش شرکتها و استخدام مدیر فروش با سابقه ، ویا اینهمه فروشنده های پورسانت بگیر در سراسر دنیا همین باشد . اما فروش به چه کسی ؟ جواب در یک کلام : مشتری . و مشتری یا خریدار، بعد ازداشتن تمام شرائط خرید ، اعم از قصد و یا نیاز به خرید ، داشتن هزینه یا پول لازم و دیدن فلاسک مورد نظرش وقتی مرحله آخر این چرخه را انجام میدهد که فلاسک را بپسندد . و این پسندیدن وقتی انجام میگیرد که محصول ، با سلیقه مشتری ، همخوانی داشته باشد .

برای تولید محصولی که مورد استقبال خریدار قرار گیرد باید کارهای زیادی انجام گیرد که اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم ، شامل این موارد است : طراحی براساس زیبایی ، طراحی باتوجه به نیازها ، طراحی براساس رنگهای عامه پسند ، طراحی با نظر به قیمت فلاسک ،  طراحی مطابق فرهنگ و خلاصه ارائه محصول مشتری پسند . اگر کالایی مورد استقبال بازار که در حقیقت همان مشتری است ، قرارگرفت ، باید به تولید کننده ، تبریک گفت و دانست که کار با موفقیت به  نتیجه رسیده است  ، سودآوری آغاز گشته  و از آن مرحله به بعد مراقبت از این موفقیت ، باید در دستور کار قرار گیرد . در این موقع است که استقبال مشتری که رقابت فروشندگان را در پی دارد  میتواند بر قیمت فلاسک اثر بگذارد  و تا جایی که بازار فروش کشش داشته باشد قیمت فلاسک ، افزایش پیدا کند . این افزایش میتواند لحظه ای و یا به تدریج صورت گیرد که بستگی به شرائط بازارو خریداران دارد .  

{“type”:”inserter”,”blocks”:[{“clientId”:”0aaf34f7-85da-4215-8ba7-475e0300ba60″,”name”:”woocommerce/all-products”,”isValid”:true,”attributes”:{“isPreview”:false},”innerBlocks”:[]}]}

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *